În scopul de a înțelege foarte bine calitățile ce corespund fiecărei etape zodiacale, atributele, calitățile, temele majore, arhetipurile și rolurile fundamentale ale acesteia pot fi extrase din situații reale de viață, fiind exemplificate prin persoane surprinse în diferite ipostaze sau circumstanțe, prin personaje din filme, prin fragmente scrise, prin fotografii, piese muzicale, opere de artă sau contribuții științifice sau sportive.
Iată aici un exemplu asociat cu psihologia zodie Gemenilor: calitatea androgină, mixtă a acestei zodii. Semnul Gemenilor împletește masculinul și femininul, le îmbină, le aduce împreună.
Această zodie face ceea ce nici o altă zodie nu poate face: ea poate duplica înăuntrul său orice calitate, poate ‚replica’ în afara sa orice idee și poate trece cu ușurință de la un pol la altul.
În exemplul pe care l-am ales aici, această dualitate sau versatilitate se manifestă la nivel vocal. Vorbim aici de o adaptare și o schimbare uluitoare a registrului vocal de la un ton masculin la unul feminin. Pentru a arăta felul în care această calitate mixtă, androgină poate fi exprimată la maximum, am ales un tânăr cântăreț care-mi place foarte mult: Dimash Kudaibergen.
Și voi exemplifica această calitate androgină cu ajutorul interpretării sale a piesei Ogni Pietra (Olimpico) care a fost compusă special pentru Dimash de compozitorul rus Igor Krutoy. Această piesă ar putea fi interpretată în duet, dar Dimash o interpretează de unul singur.
Dimash începe Ogni Pietra ca tenor și o încheie ca soprană. (De fapt, începe ca bariton, continuă apoi ca tenor, trece în ‚falsetto’ schimbând vocea în mezzo-soprană / contra-tenor, trece din nou la bariton și apoi din nou la soprană la final).
Urmărește tranziția radicală pe care Dimash o face la minutul 1:51, când realizează trecerea de la abordarea ‚masculină’ la cea ‚feminină’ a piesei, cântând aceeași porțiune, dar pe o voce feminină.
Apoi la minutul 3:39 schimbă iar la tenor (coborând către bariton și chiar către bas); urmărește apoi trecerea uluitoare pe care o realizează la minutul 4:23 când schimbă instantaneu registrul în cel de mezzosoprană (atingând pe alocuri chiar registrul unei soprane)! Fii atent(ă) și până la ce nivel poate urca și coborî vocea sa în registre complet diferite de interpretare.
Dimash întrupează ipostaza androgină – abilitatea de a fi ‚doi în unul’ – simultan (sau mai degrabă alternativ) bărbat și femeie. Este născut cu Soarele și Mercur în Gemeni. Evident, vorbim aici de cea mai ‚mutabilă’ calitate zodiacală: cea a aerului dublu / mixt. Ea poate schimba foarte repede gama sa de expresie, trecând cel mai ușor de la polul masculin la cel feminin și de la atributul ‚fix’ la cel ‚mobil’. Acest ‘falsetto’ pe care Dimash îl adoptă este chiar expresia abilității Gemenilor de a imita cu acuratețe un gen de expresie diferit de al său (dar care există în el ca valență, ca potențial) și a nevoii de a îmbrățișa, de a integra polul complementar propriei ființe, de a lua contact cu ‘sora sa geamănă’ la nivel psihic (și vocal).

Această calitate androgină este întipărită și pe fizionomia lui (și în planul caracteristicilor fizice). Trăsăturile sale sunt fine, ‚mercuriale’, având un amestec, un mixaj de caracteristici masculine și feminine. Este încă foarte tânăr (data nașterii sale este 24 mai 1994), dar chiar și pentru vârsta lui chipul și corpul său sunt încă băiețești (și vor rămâne așa multă vreme) și ne trimit cu gândul la arhetipul Puer Aeternus (‚Cel Mereu Tânăr’) specific Gemenilor.


Vocea lui Dimash este impresionantă și poate acoperi 6 octave. Această abilitate este în strânsă legătură cu altitudinea maximă și minimă a Soarelui ce se înregistrează la finalul zodiilor care au legătură cu vocea în horoscopul său. La finalul Gemenilor, la amiază, Soarele atinge maxima sa altitudine (elevare sau înălțare) în spațiul local. În același timp, la finalul Săgetătorului va fi atinsă cea mai joasă altitudine. (Numărul de intervale dintre sori din imaginea de mai jos reprezintă aici, simbolic, chiar numărul de octave prin care vocea sa poate oscila).

Fără a intra deocamdată în detalii, putem doar remarca faptul că în horoscopul lui Dimash, a 2-a casă zodiacală (care este în legătură cu vocea) se află în semnul Săgetătorului, în vreme ce Mercur și Soarele ‚privesc’ această casă din semnul opus – cel al Gemenilor. Vocea lui Dimash este influențată astfel de semnele cu cea mai mare ‚amplitudine’ și ‚altitudine’ de mișcare (Gemenii și Săgetătorul au de-a face cu deplasarea – fizică, verbală și mintală – și cu acoperirea unor ‚distanțe’ ample pe toate aceste planuri).

Adăugând la asta și faptul că Marte guvernatorul Ascendentului său se află în Taur (semn care este în legătură cu arhetipul Cântărețului, mai precis cu ipostaza Tenorului / Sopranei), înțelegem în ce fel se reflectă astrologic abilitățile sale (plus că guvernatorul casei a 2-a zodiacale, Jupiter este conjunct cu Ascendentul). Celelalte semne duble – Pești și Fecioară (extrem de muzicale) contribuie și ele la aceste abilități.
Iată aici o altă interpretare superbă, în care realizează un alt tip de mixaj sonor, accentuând, într-o manieră unică, abordarea ‘feminină’ a piesei:
Să ascultăm și o altă interpretare a lui Dimash care scoate în evidență abilitatea lui de a schimba registrul vocal cu o finețe și cu o viteză uluitoare, dar și nivelul foarte înalt până la care vocea sa poate ajunge în ‘falsetto’. Am ales pentru aceasta piesa Diva Dance din filmul Al 5-lea Element considerată de mulți aproape imposibil de interpretat corect (înainte de care va cânta Confessa lui Adriano Celentano, exprimând vocal calitatea tandră specifică semnelor de aer). El nu schimbă cu ușurință doar registrul vocal, ci și limba în care cântă (aici cântă în chineză și în italiană, el fiind din Kazakhstan).
Pe lângă abilitatea sa de a aborda o varietate de stiluri muzicale, el cântă foarte bine la numai puțin de 7 instrumente muzicale, expresie a pluralității și multiplicității de interese ce corespund zodiei Gemenilor.
Iată mai jos și o piesă pe care Dimash o începe de jos, într-un mod foarte masculin care-mi amintește de Manolo Otero, o continuă apoi mai duios, și către final o transformă în ceva foarte feminin (și pe alocuri în ceva ce ar putea fi considerat ‘angelic’, imposibil de definit ca gen), revenind apoi din nou la calitatea masculină, amestecând mai multe genuri muzicale într-o combinație unică (și cântând de data aceasta în limba rusă): https://youtu.be/xLEQzfqO_l0.