Deși nu sunt deloc un ‘fan’ al rețelelor de socializare, sunt relativ interesat de acest fenomen din punct de vedere psihologic, sociologic și astrologic.
După cum orice iubitor de astrologie știe, orice rețea de socializare se află în legătură analogică cu tripleta zodiacală a semnelor ‘de aer’: Balanță – Vărsător – Gemeni.
Balanța (semnul cardinal al acestui trigon) exprimă impulsul care motivează acest demers: nevoia profundă de relaționare, de legătură cu ceilalți, de „completare de sine” prin contact uman.
Vărsătorul (semnul fix al trigonului de aer) asigură coeziunea, sentimentul de participare la grup, la comunitate, senzația de afinitate, de împărtășire constantă a unor valori și idei comune și transformă relațiile disparate într-un fenomen social.
Gemenii (semnul dublu al tripletei) exprimă partea cea mai subtilă a trigonului de aer. Zodia asigură schimburile de idei și informații, învățarea și tranziția de la o stare aparent stabilă la o nouă „dezvoltare”.
Facebook a fost lansat în 4 Februarie 2004 când Soarele se afla în Vărsător în conjuncție cu Neptun.

Lansare Facebook – 4 Februarie 2004, Cambridge, Massachusetts (aprox. 6 pm)
Simbolic, conjuncția descrie un fenomen de fascinație (Neptun) legat de ideea de comunitate (Vărsătorul).
Reprezintă visul (Neptun) pentru comuniune și contact social (Vărăstorul).
Exprimă aspirația adâncă (Neptun) de face parte dintr-un ‘club’ (adesea select) (Vărsătorul) și de a găsi ‘compania’ (Vărsătorul) ideală (Neptun).
Indică magia (Neptun) de a-ți descoperi afinități cu tot felul de oameni (Vărsătorul).
Înseamnă utopia (Neptun) prieteniei virtuale (Vărsătorul).
Este dorința (Neptun) de a ști mereu ‘statusul’ tuturor (Vărsătorul) în scopul de a găsi beneficii pentru propriul status.
Arată fantezia (Neptun) de a împărtăși ceva autentic cu oameni pe care – în multe situații – nici nu-i cunoști (Vărsătorul).
Este încrederea (ușor naivă) (Neptun) că ‘prietenilor’ tăi virtuali le pasă cu adevărat de tine (Vărsătorul).
Arată dorul (Neptun) de conectare și participare la umanitate (Vărsătorul).
Este dorința adâncă de a-i fascina pe alții (Neptun) prin prezența ta socială (Vărsătorul) și prin statutul tău social.
Vine din speranța de a fi admirat și adulat (Neptun) de cât mai mulți oameni diferiți (Vărsătorul).
Are în spate dorința secretă de a te lăsa subjugat (Neptun) de mirajul (Neptun) vieții perfecte (Neptun) a altor oameni (Vărsătorul) și de ‘promisiunea’ Facebook-ului că prin el vei participa și tu puțin la aceasta (Vărsătorul).
Este ‘drogul’ (Neptun) conectării neîncetate la noutate (Vărsătorul).
Urmărește mirajul contopirii (Neptun) cu ‘mintea colectivității’ (Vărsătorul).
Este mitul (Neptun) – extrem de potent – că structura și conexiunea socială (Vărsătorul) înseamnă totul!
Neptun conjunct cu Soarele în Vărsător explică perfect fenomenul de fascinație pentru ‘prieteniile’ și ‘statusul’ de pe Facebook… explică, de asemenea, și dependența, suspiciunile de manipulare, precum și scandalurile (cum a fost cel recent legat de Cambridge Analytica).
Nota bene: Nu am ales ca moment al astrogramei Facebook data achiziționării de către Mark Zuckerberg a domeniului inițial (thefacebook.com) – adică 11 ianuarie 2004 – și nici momentul anterior al creării algoritmului / site-ului FaceMash (care, deși a constituit ‘scânteia’ de inspirație pentru ceea ce a fost creat ulterior, avea un scop diferit de Facebook). Data astrogramei este așadar data lansării efective a rețelei sociale TheFaceBook (redenumită mai târziu ‘FaceBook’), adică momentul când ea devenit funcțională și accesibilă online. (Ora lansării a fost identificată de mine cu aproximație în funcție de mai multe indicii (printre care și astrograma lui Zuckerberg)).

Interesant este că atât la momentul lansării FaceMash (28.10.2003), cât și la momentul primei tranzacționări la bursă a companiei Facebook (18 mai 2012) Soarele era în aspect de cuadratură cu Neptun (semnificativ pentru ‘fascinația’ pe care aceste două rețele – una derivată din cealaltă – au generat-o).